Doporučujeme, aby po vzoru západních demokracií (Německo, Francie, Velká Británie, Skandinávie) byly v rámci řízení epidemie COVID 19 školy zavírané až jako poslední instance.

Tyto stránky byly vytvořeny jako podnět a zdroj informací, nejen pro rodiče, ale i pro ty, kteří jako já zastávají názor co nejrychlejšího návratu našich dětí – žáků do škol a jejich bezpečnou výuku do budoucna.

Česká vláda v rámci protiepidemických opatření už podruhé uzavřela školy včetně základních. Stalo se tak navzdory tomu, že riziko šíření viru je v nich zanedbatelné a uzavření provozu škol není založeno na zveřejněných datech ani na studiích.

Naopak s sebou nese výrazná rizika, ať už z hlediska vzdělání a rozvoje dětí, jejich psychického stavu nebo sociálních dopadů. Celých 8 % žáků nemá například přístup k počítači a internetu. Zároveň je kladen velký tlak na rodiče i učitele.

Proto usilujeme o to, aby rozhodnutí zavřít školy kvůli omezení šíření pandemie COVID-19 bylo použito jako poslední instance.

Děti pod podmínkou dodržení rozumných hygienických opatření do školy patří, i po čas epidemie. Dle vyjádření Evropského centra pro prevenci a kontrolu nemocí školy nejsou příčinou, ale obětí komunitního šíření. Onemocnění se ve školách objeví například v důsledku rozšíření COVID-19 v rodinách, firmách nebo událostí v úzkém okolí.

Věříme, že je tímto způsobem možné zajistit jak kvalitní výuku, tak omezení rizika šíření nákazy na minimum.

Základní teze, fakta ze zdrojů nejen k zamyšlení, ale i k činům:

  • „Věříme, že školy by se měly zavírat jako poslední a otevírat jako první“.
  • „Vzdělání dětí je klíčové pro růst společnosti a její budoucnost.“
  • „Distanční výuka nenahradí prezenční výuku.“
  • „Ubližujeme našim dětem. Nemohou růst a rozvíjet se.“
  • „Mezi dětmi je menší pravděpodobnost přenosu COVID-19 než běžné chřipky.“
  • „Studie dokazují, že prezenční výuka ve školách nezvyšuje nebezpečí šíření viru.“
  • „Dle studií děti nešíří vir na učitele.“
  • „Učitelé nejsou ohroženi více, než jiná povolání „
  • „Při dodržování 3R (rouška, rozestupy, ruce) a zajištění větrání je riziko přenosu ve školách malé.“
  • „Riziko přenosu COVID-19 je mezi dětmi do 14 let pod 4%.“
  • „Je dokázáno, že riziko přenosu mezi zaměstnanci školy není ve školách vyšší než v domácnostech.“
  • „Zavřeli jsme děti do sociální izolace. Co to s nimi udělá?“
  • Vycházíme z postoje evropské instituce: Evropské centrum pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC) publikovalo své doporučení – rozhodnutí zavřít školy kvůli kontrole pandemie COVID-19 by mělo být použito jako poslední instance.
  • Školy nejsou příčinou, ale obětí komunitního šíření. 
  • Onemocnění se ve školách objeví například v důsledku rozšíření COVID-19 v rodinách, firmách nebo událostí v úzkém okolí.
  • Data se srovnání zemí ukazují: 
    S COVID-19 lze bojovat účinněji i BEZ nutnosti zavření škol!

1 komentář “Představení”

  1. Nemuzeme obětovat mladou generaci, je třeba chránit ohrožené skupiny takovým způsobem, kdy děláme co můžeme, ale ne více. Konat konstruktivnim způsobem, nikoliv destruktivnim, kterým chranime jednu skupinu a ničíme druhou. Je třeba také přijmout, ze podobne situace byly a jsou součástí života od nepaměti. Na druhou stranu, budeme omezovat prodej gramu cukru na osobu, když zabijí miliony lidi ročně?

Napsat komentář: Zdenka Benešová Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *